خلاصه مطلب

در این مطلب از کاغذرنگی آموزش درست کردن حیوانات مزرعه با کمک چوب بستنی را یاد خواهید گرفت. در پایان این آموزش کودک شما 5 حیوان جذاب و باحال با استفاده از چوب بستنی درست کرده و درست کردن یک کاردستی جذاب و خلاقانه را تجربه خواهد کرد..

یک از سرگرمی‌های خوب که می‌تواند بخشی از اوقات فراغت کودکان را در فصل تابستان پر کند، ساخت کاردستی است. درست کردن کاردستی حیوانات هم برای شما و هم برای کودک‌ دل‌بندتان لذت‌بخش خواهد بود. این نوع فعالیت‌ها ضمن سرگرمی کودک، باعث رشد خلاقیت او می‌شود. در این مطلب از کاغذرنگی آموزش ساخت حیوانات مزرعه با چوب بستنی را برای شما ارائه کرده‌ایم. در این مطلب یاد خواهید گرفت که با چند چوب بستنی حیوانات زیبا درست کنید. این کاردستی علاوه‌بر سادگی، ارزان قیمت بوده و زمان یا هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

وسایل موردنیاز ساخت حیوانات مزرعه با چوب بستنی

  • پنج عدد
    چوب بستنی
  • به مقدار لازم
    چشم عروسکی
  • به مقدار لازم
    دکمه‌های قهوه‌ای و صورتی
  • به مقدار لازم
    مهره کوچک صورتی
  • یک عدد
    قیچی
  • یک عدد
    چسب
  • به مقدار لازم
    نمد در رنگ های مختلف
  • به مقدار دلخواه
    رنگ‌های دلخواه
  • یک عدد
    ماژیک با قطر متوسط

استفاده از وسایل گفته شده آموزش ساخت گاو، گربه، خروس، اسب و خوک را ارائه کرده‌ایم؛ اما شما می‌توانید حیوانات دیگر را انتخاب کنید.

1. نقاشی حیوانات روی کاغذ

بهتر است برای این‌که کودک شما زمان بیش‌تری سرگرم باشد و مهارت نقاشی او هم رشد کند، از او بخواهید حیوان‌های موردعلاقه خود را نقاشی کند. پیش از شروع نقاشی باید او را راهنمایی کنید که طرح خود را شبیه چوب بستنی نقاشی کند. چیزی شبیه تصویر زیر:

آموزش کاردستی حیوانات مزرعه با چوب بستنی

2. رنگ‌آمیزی نقاشی

در این مرحله از فرزند دلبند خود بخواهید نقاشی را مطابق میل خود رنگ کند. هیچ لزومی ندارد خوک صورتی باشد. یا گاو سفید و سیاه! بگذارید کودکتان در این کار کاملا آزادانه عمل کند. ما برای خوک رنگ صورتی، برای خروس سفید، گاو قوه‌ای و گربه رنگ نارنجی را درنظر گرفته‌ایم. انجام این مرحله کمک می‌کند کودک شما پیش از ساخت حیوانات یک طرح کلی  از کاردستی خود داشته باشد.

3. رنگ‌‌‌‌‌‌آمیزی چوب‌‌ها

حال نوبت به انتقال طرح نقاشی روی چوب‌های بستنی می‌رسد. شاید این مرحله کمی برای کودکتان سخت باشد؛ بنابراین او به کمک‌تان نیاز خواهد داشت. البته سعی کنید به جای آن‌که خودتان کارها را انجام دهید، به او کمک کنید خودش این مرحله را پیش ببرد.

اگر کودک شما واقعا توان اجرای این مرحله را ندارد. به او سخت نگیرید.

آموزش کاردستی حیوانات مزرعه با چوب بستنی

4. کشیدن خطوط بدن حیوانات

تا این‌ جای کار بدن حیوانات مزرعه آماده شده‌ است. در ادامه باید خطوط بدن و ابروها را نقاشی کنید. برای این کار می‌توانید خطوط بدن آن‌ها را مطابق تصویر نقاشی کرده یا طبق سلیقه خود این‌کار را انجام دهید.

5. آماد‌سازی اجزای صورت

در مرحله آخر باید اجزای صورت حیوانات را آماده کنید و روی صورتشان بچسبانید. برای گوش‌های اسب، گربه، خوک، گاو و تاج خروس از نمد استفاده کنید. سپس مطابق نقاشی آن‌ها را برش داده و برای چسباندن آماده کنید. در آخر از فرزندتان بخواهید آن‌ها را روی چوب‌ بستنی‌ها بچسباند. اگر فرزندتان دوست دارد همه کارها را خودش انجام دهد، او را محدود نکنید. فقط هنگام کار با قیچی مراقب او باشید.

پس از آن نوبت به سایر اعضای بدن حیوانات ‌می‌رسد. برای چشمشان از چشم‌های آماده و برای بینی و دهان از دکمه‌ها و مهره کوچک استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید به جای استفاده از وسایل جانبی مانند دکمه، مهره و… همه اجزای صورت حیوانات را نقاشی کنید.

آموزش کاردستی حیوانات مزرعه با چوب بستنی

کار تمام است. حیوانات مرزعه شاد و خندان آماده بازی‌ هستند. یک راه خلاقانه برای سرگرمی کودکتان این است که یکی از حیوانات را شما برداشته و دیگری را او بردارد.

سپس با زبان کودکانه و کارتونی با یکدیگر صحبت کنید. همچنین می‌توانید از کودک خود بخواهید با صدای هر کدام از حیوانات با شما صحبت کند.

یادتان باشد شما مجبور نیستید فقط حیوانات مزرعه را در این کاردستی کودکانه بسازید. شما می‌توانید کاردستی جوجه تیغی، کاردستی خرگوش، کاردستی کرم شب تاب، کاردستی جغد یا کاردستی خفاش و هر حیون دیگری را هم با همین روش درست کنید. شاید دلتان بخواهد به جای مزرعه، یک جنگل داشته باشید.

آموزش کاردستی حیوانات مزرعه با چوب بستنی

البته ایده‌‌های بیشتری برای این‌کار وجود دارد. شما می‌توانید کنار بازی با حیوانات نگاهی آموزشی به این فعالیت داشته باشید و کودکتان را با حیوانات مختلف، ویژگی و اطلاعات مربوط به آن‌ها آشنا کنید.

حتی می‌توانید انواع کاردستی طبیعت مثل کاردستی دریا را بسازید تا کودکان را با پدیده‌های طبیعی آشنا کنید.

پرسش‌های متداول درباره ساخت حیوانات مزرعه با چوب بستنی

آموزش درست کردن حیوانات مزرعه با چوب بستنی مناسب چه رنج سنی است؟
کودکان 3 تا 7 سال
وسایل مورد نیاز برای درست کردن حیوانات مزرعه با چوب بستنی را از کجا تهیه کنیم؟
از خرازی‌ها
آیا می‌توانیم برای درست کردن حیوانات مزرعه به‌جای چوب بستنی از آبسلانگ یا چوب پزشکی استفاده کنیم؟
بله هیچ فرقی ندارد از چوب بستنی استفاده کنید یا آبسلانگ، نتیجه نهایی تقریبا یکسان است.
اشتراک گذاری: