حفظ تعادل بین کار و زندگی مساله بسیار مهمی است که افراد به‌طور معمول اهمیت زیادی برای آن قائل نمی‌شوند. این موضوع نه‌تنها می‌تواند رسیدن به هدف را برای شما سخت کند، بلکه زندگی شخصی‌تان را هم مختل خواهد کرد. ما در این مقاله سعی داریم اهمیت این موضوع و راه‌هایی برای ایجاد تعادل کار و زندگی در برنامه روزمره را به شما آموزش دهیم. در ادامه مصاحبه با 4 نفر از مدیران شرکت‌های مختلف دنیا را دراختیار شما قرار می‌دهیم. افرادی که توانسته‌اند با ایجاد تعادل بین کار و زندگی موفقیت بیشتری در زندگی داشته باشند.

میشل سان، بنیان‌گذار و مدیرعامل آکادمی First code

با گذشت سال‌ها آموخته‌ام که باید کار را از زندگی شخصی جدا کنم. من سعی کردم وظایف مختلف و کارها را براساس اولویت دسته‌بندی کنم تا بتوانم همه وظایف روزمره خود را انجام دهم. همچنین می‌خواهم یک برنامه‌ریزی دقیق برای مواردی که برای افزایش آرامش نیاز است را در برنامه خود جا دهم. به‌طور مثال جلسات ورزشی خود را نیز مانند مسائل کاری به برنامه خود اضافه می‌کنم.

حفظ تعادل بین کار و زندگی

تعادل بین کارو زندگی از نگاه نیشانت شاه، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت BannerBuzz

وقتی شما به‌طور یکسان به کار و زندگی خود اهمیت دهید، به‌صورت طبیعی تعادل بین کار و زندگی به‌وجود می‌آید. من همیشه به این فلسفه اعتقاد دارم: موقعی که درحال کار هستید فقط روی کار تمرکز کنید و وقتی که درحال تفریح‌ هستید، کل تمرکز خود را روی تفریح بگذارید. سعی کنید کاری که درحال انجام آن هستید با عشق و علاقه باشد تا از آن خسته نشوید.

حفظ تعادل سالم بین کار و زندگی

سرجیو استبان، مدیرعامل شرکت LaBella Associates

من کارهای روزمره خود را با حفظ جنبه‌های کاری و زندگی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌کنم. شما باید باتوجه به مشکلات مختلف، اهمیت این دو موضوع را تغییر دهید. برخی اوقات کار بر زندگی شخصی، گاهی هم زنگی شخصی بر کار اولویت پیدا خواهدکرد. شناخت موقعیت و تنظیم اولویت‌ها برعهده خودتان است. در صورتی که همه‌چیز را به درستی اولویت‌بندی کنید، درنهایت تعادل کار و زندگی برقرار خواهد شد و در آن صورت راحت‌تر می‌توان در مسیر دسترسی به اهداف قدم گذاشت.

حفظ تعادل بین کار و زندگی

تعادل کار و زندگی با دب واترمن جان، بنیان‌گذار و مدیر ارشد شرکت SCOUT bags

به‌نظر من در گام اول شما باید خودتان را بشناسید و بدانید چه مساله‌ای برای شما بسیار اهمیت دارد. اگر فردی هستید که هرروز باید ورزش کنید، در برنامه‌ریزی خود به ورزش اهمیت زیادی دهید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای رشد خلاقیت و ایده‌‌های کار نیازمند الهام گرفتن از محیط هستید، بهترین حالت این است که محیط‌های جدید را امتحان کنید، چیزهای جدیدی ببینید تا ایده‌های جدیدی به ذهنتان برسد. بدانید به‌ چه چیزی بیشترین نیاز را دارید و آن‌ را در برنامه هفتگی، ماهانه و سالانه خود بگنجانید. هنگامی که این‌ها را در برنامه خود جای دهید، تاثیر آن را روی تعادل بین کار و زندگی متوجه خواهید شد.

اگر بخواهیم خلاصه حرف‌های مدیران موفق کمپانی‌های جهانی را برای حفظ تعادل بین کار و زندگی بگوییم، اولویت‌دهی به امور مختلف، تمرکز لحظه‌ای برای انجام کارها و پشتکار در انجام دقیق و عالی کارهای هر برنامه مهم‌ترین فاکتورها برای ایجاد تعادل کار و زندگی است. نظر شما چیست؟ چطور می‌توانید بین کار و زندگیتان تعادل برقرار کنید؟