یکی از اشتباه‌های رایج افراد برای چربی‌سوزی این است که فکر می‌کنند با بیشترشدن مدت‌ ورزش بدنشان کالری بیشتری می‌سوزاند. این درحالی است که برای رسیدن به بیشترین سطح از چربی‌سوزی باید تلاش خود را درنظر بگیریم. این مدت ورزش نیست که میزان سوختن کالری را تعیین می‌کند، بلکه شدت ضربان قلب، میزان تلاش و سوخت‌وساز عامل تعیین‌کننده کالری‌سوزی است. در این مطلب از کاغذرنگی تخمین‌هایی برای میزان کالری مصرف‌شده در مدت مشخص برای هر ورزش نوشته شده است. البته ما بیشترین سطح تلاش را درنظر گرفته‌ایم. با کاغذرنگی همراه باشید تا با بهترین ورزش‌ های لاغری در قسمت ورزش رنگی آشنا شوید.

موثرترین ورزش‌های لاغری

همان‌طور که گفته شد ورزش‌های معرفی شده، در بازه زمانی یکسان بیشترین کالری‌سوزی را دارند.

1. شنای قورباغه

شنا یکی از ورزش‌های پرطرفدار برای لاغری است. هنگام شنا گردش خون در همه نقاط بدن به بیشترین سطح ممکن می‌رسد. شنای قورباغه برای افراد علاقه‌مند به انجام ورزش‌های پرتحرک مناسب‌تر خواهد بود. البته در این ورزش به‌غیر از لباس مخصوص شنا احتیاج به وسایل خاصی ندارید. با بیشترین میزان تحرک و ضربان قلب، شنا‌گر در هر 30 دقیقه 458 کیلو کالری مصرف می‌کند. فراموش نکنید در شنای قورباغه حرکت پشت‌سر هم و بدون توقف کالری بیشتری نسبت به شنای آزاد می‌سوزاند و در لاغری شما موثرتر است.

ورزش های لاغری

2. تمرینات تناوبی با شدت بالا

هرچند ازنظر فنی تمرینات تناوبی با شدت بالا ورزش حساب نمی‌شوند؛ اما یکی از بهترین روش‌ها برای لاغری هستند. تمرینات تناوبی با شدت بالا به مجموعه حرکت‌هایی گفته می‌شود که در یک بازه معین و با هدف بهبود و تقویت ماهیچه‌های بخش خاصی از بدن انجام می‌شوند.

به‌عنوان مثال شما می‌توانید یک دقیقه اسکوات را همراه یک دقیقه هاپ اسکیت انجام دهید و 20 ثانیه به استراحت بپردازید؛ سپس همین حرکات را به تعداد مشخص تکرار کنید. در این تمرینات به ‌ازای هر 30 دقیقه تمرین با شدت بالا 444 کیلو کالری مصرف می‌شود که بسیار موثر و عالی است.

ورزش های لاغری

3. دویدن از بهترین ورزش های لاغری

همه وسایلی که برای دو از ورزش های لاغری احتیاج دارید، یک جفت کفش ورزشی مناسب است. این ورزش تاثیر بسیار زیادی بر ستون فقرات شما دارد. به‌همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم کفش‌های خود را از فروشگاه‌های ویژه وسایل ورزشی بخرید. اگر برای اولین‌بار قصد انجام ورزش دو را دارید، پیاده‌روی با فواصل طولانی انتخاب بهتری است. مراقب ضربان قلب خود باشید؛ زیرا ملاک شما برای انجام هرچه بهتر تمرین به‌منظور کاهش وزن، ضربان قلب بالاست. در این ورزش با 30 دقیقه دو با شدت ضربان بالا 394 کیلو کالری کم می‌شود.

ورزش دویدن

4. صخره‌نوردی از ورزش های لاغری

صخره‌نوردی یک ستاره میان تمرینات مقاومتی است. این ورزش برای شروع کمی اضطراب‌آور به‌نظر می‌رسد؛ اما کسی از شما نمی‌خواهد برای اولین‌بار با صخره واقعی یا یک صخره با مسیر پیچیده شروع کنید. برای صخره‌نوردی سالن‌هایی وجود دارد که در آن‌ها صخره‌های مصنوعی برای سطح مبتدی تا پیشرفته ساخته‌اند. در این سالن‌ها وسایل موردنیاز این ورزش هم اجاره داده می‌شود.

پس به‌هیچ‌وجه نگران نباشید. هرچند صخره‌نوردی ورزشی مقاومتی است؛ اما به‌علت تحرک و قدرت بالایی که احتیاج دارد، به لاغری هم کمک کرده و از ورزش های لاغری محسوب می‌شود، تا جایی‌که با هر 30 دقیقه فعالیت، بدن شما 320 کیلو کالری از دست می‌دهد.

ورزش صخره نوردی

5. زومبا از ورزش های لاغری

زومبا اگرچه ورزشی فنی نیست؛ اما برای لاغری یک فعالیت گروهی بسیار مناسب محسوب می‌شود. به‌طورکلی این ورزش برای لاغری در سالن‌های ورزشی انجام می‌شود؛ اما شما می‌توانید با پرداخت هزینه مربی این ورزش را به خانه ببرید. مقدار سوخت‌وساز بدن در زومبا با انجام حرکات مربی دربرابر هر 30 دقیقه 271 کیلو کالری است.

رقص زومبا

6. بسکتبال تیمی یا پرتاب شوت

اگر دنبال کاهش وزن همراه هیجان هستید، پس دوستان خود را به بسکتبال دعوت کنید. هیجان بازی در مقابل یکدیگر و چالش روبه‌رویی با تیم مقابل، به‌صورت تقریبی فرایند کالری سوزی را دو برابر می‌کند. ورزش های لاغری تنها برای چربی‌سوزی نیستند و می‌توانند لحظات هیجان‌انگیزی را هم برای شما فراهم کنند.

البته اگر امکان حضور در تیم برای شما وجود ندارد، دست از توپ بسکتبال برندارید و دنبال زمین مناسب بازی بگردید. با پرتاب شوت در این ورزش به‌صورت انفرادی تمرین و نهایت لذت را با این ورزش دوست‌داشتنی تجربه کنید. در بازی به‌شکل تیمی در هر 30 دقیقه فعالیت با ضربان قلب بالا 345 کیلو کالری و در بازی انفرادی 176 کیلو کالری مصرف خواهید کرد.

بسکبال تیمی

توجه داشته باشید اگر شما بخواهید هر روز یکی از این ورزش‌ها را انجام دهید، موفقیتی به‌دست نخواهید آورد. شما درصورتی موفق خواهید بود که با تمرین مستمر و مداوم بر ضعف خود غلبه و ورزش های لاغری را تجربه کنید. به این نکته هم واقف باشید که هیچ ورزشکاری در یک شب بدنی زیبا و باتناسب به ‌دست نمی‌آورد؛ پس با صبر و پشتکار شرایط خود را بهبود ببخشید.